
Sosyal Medya Yönetimi
Türkiye'nin toplam nüfusu Ocak 2022'de 85,30 milyon olarak kaydedildi. Bu tarih itibariyle Türkiye’deki internet kullanıcısı 69,95 milyon, sosyal medya kullanıcısı ise 68,90 milyon. Meta'nın reklam kaynaklarında yayınlanan veriler, Facebook'un 2022 başında Türkiye'de 34,40 milyon kullanıcısı olduğunu gösteriyor. Şirketin revize edilmiş kitle rakamları, Facebook'un Türkiye'deki reklam erişiminin 2022'nin başında toplam nüfusun yüzde 40,3'üne eşit olduğunu gösteriyor.
Google'ın reklam kaynaklarında yapılan güncellemeler, YouTube'un 2022'nin başlarında Türkiye'de 57,40 milyon kullanıcısı olduğunu gösteriyor. Bu rakam, YouTube'un 2022 reklam erişiminin Türkiye'nin toplam nüfusunun yüzde 67,3'üne eşdeğer olduğu anlamına geliyor.
Meta'nın reklam araçlarında yayınlanan diğer rakamlar, Instagram'ın 2022 başında Türkiye'de 52,15 milyon kullanıcısı olduğunu gösteriyor. Bu rakam da Instagram'ın Türkiye'deki reklam erişiminin , yılın başında toplam nüfusun yüzde 61,1'ine eşdeğer olduğunu gösteriyor.
ByteDance'in reklam kaynaklarında ifade edilen rakamlar, TikTok'un 2022 başlarında Türkiye'de 18 yaş ve üzeri 26,56 milyon kullanıcısı olduğunu gösteriyor. LinkedIn'in reklam kaynaklarında deklare edilen rakamlar ise, LinkedIn'in 2022 başında Türkiye'de 12,00 milyon “üyesi” olduğunu gösteriyor.
Twitter tarafından açıklanan rakamlar, Twitter'ın 2022 başında Türkiye'de 16.10 milyon kullanıcısı olduğunu gösteriyor. Bu rakam, Twitter'ın Türkiye'deki reklam erişiminin o sırada toplam nüfusun yüzde 18,9'una eşit olduğu anlamına geliyor.
Sosyal Medya Pazarlama ile alakalı verileri çoğaltmak mümkün. Ama şu ana kadar sizlerle paylaştığımız tüm rakamlar hiç kuşkusuz sosyal medya ve sosyal medya yönetiminin markalar için ne kadar önemli olduğunu işaret ediyor.